Teknoloji

Çoklu kanal stratejisiyle sürdürülebilir büyümesini sürdüren Teknosa, e-ticaret brüt işlem hacmini üç katına çıkardı

Dijital perakendeci olma yolunda teknoloji odaklı bütünsel müşteri deneyimi sunan Teknosa, hem mağazacılıkta hem de e-ticarette birçok yeniliği hayata geçirerek 2023 yılının 9 ayında 24,9 milyar TL ciroya ulaştı. Bir önceki yıla göre yüzde 130. Pazaryeri yatırımıyla e-ticarette büyüme hamlesi yapan Teknosa, brüt işlem hacmini (GMV) üç kattan fazla artırarak yaklaşık 5 milyar TL’ye çıkardı.

Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, müşteri ve dijitalleşme odaklı yatırımlarının büyümeye olumlu etkilerini görmeye devam ediyor. Benzersiz müşteri deneyimi için çoklu kanal deneyimini artıran Teknosa, 2023 yılının 9 ayında segmentinin üzerinde güçlü bir büyüme performansı sergiledi. Türkiye’de teknoloji mağazacılığı ve e-ticaretin lider markası Teknosa, 9. ayda yüzde 130 büyüdü. 2023 yılının aynı ayında bir önceki yıla göre 24 milyar 861 milyon TL ciroya ve 591 milyon TL net kâra ulaştı. Türkiye’de sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryeri iş modelini tüketicilerle buluşturan Teknosa, e-ticaretteki başarılı ve sürdürülebilir büyüme stratejisiyle brüt işlem hacmini (GMV) yüzde 211 artırarak 4 milyar 963 milyon TL’ye çıkarmayı başardı.

İlk iki çeyrekteki güçlü performansını üçüncü çeyrekte de sürdüren Teknosa, geçen yılın aynı dönemine göre cirosunu yüzde 129, e-ticaret brüt işlem hacmini ise yüzde 197 artırdı. Teknosa, üçüncü çeyrekte FAVÖK’ünü (Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr) cirosunun üzerinde artırarak geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 145 artışla 950 milyon TL’ye ulaştı.

 

“Dijitalleşme ve teknoloji alanında stratejik yatırımlarımıza devam ediyoruz.”

2023 yılı 9 aylık sonuçlarını değerlendiren Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin, sürdürülebilir kârlı büyüme odağı ve çoklu kanal stratejisiyle istikrarlı bir başarı elde ettiklerini belirterek, şöyle konuştu: “Geçen yıla kıyasla büyüme ivmemizi atılımlarla sürdürdük. Mağazalarda ve e-ticarette yaptığımız bu yılın 9 ayında 24’e ulaştık. 9 milyar TL ciroya ve 591 milyon TL net kâra ulaştık. E-ticarette brüt işlem hacmimizi (GMV) üç katına çıkararak pazarın ve dünya örneklerinin üzerinde bir büyüme sergilemekten büyük mutluluk duyuyorum. Bu başarıda emeği geçen tüm grubumu tebrik ediyorum.

“Yeni konsept mağazalar çok kanallı ve dijital özelliklerle akıllı teknoloji deneyimi sunuyor”

Bu yılın üçüncü çeyreğinde dijital kanallarımızın yanı sıra yeni mağaza yatırımlarımızda ve mevcut mağazalarımızı dijital konsepte dönüştürme çalışmalarımızda hız kesmedik. İzmir, Muğla ve Eskişehir illerinde yeni mağazalarımızı açarken, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkaracak benzersiz bir müşteri deneyimi sunmak amacıyla Bursa, Tokat ve Kahramanmaraş’taki mağazalarımızı dijital konsepte dönüştürme kapsamında yeniledik. teknoloji odaklı bütünsel bir müşteri deneyimi. Özel markamız Preo’da ürün çeşitliliğini artırmaya devam ettik. Ayrıca değer odaklı işlerimizde büyümeye devam ederek daha fazla müşteriye ulaşmayı başardık. Çevresel etkiyi en aza indirmek amacıyla yenilenen telefon ve bakım onarım hizmetlerimizle müşterilerimize hizmet vermeye devam ediyoruz. Önümüzdeki dönemde bunu daha da ileriye taşıyarak farklılaşan uygulamalarımızla kişiye özel ve katma değerli hizmetler sunmayı hedefliyoruz. 16 yıldır devam eden Kadın İçin Teknoloji projemizin yeni dönem eğitimlerine başarıyla devam ediyoruz. Deprem bölgesinde yüz yüze eğitimlerin de yer aldığı projemizde bu yıl 4 bin kadına ulaşmayı hedefliyoruz. Teknosa olarak yenilikçi uygulamalarımız ve başarılarımızla üçüncü çeyrekte birçok değerli ödüle layık görüldük. Fortune ve Capital dergilerinin en büyük şirketler listesine girmeyi başaran şirketimiz, Türkiye’nin en büyük 500 bilişim şirketinin seçildiği ‘Bilişim 500’ araştırmasında ‘Donanım’ kategorisinde birinci oldu. Ayrıca, ‘Türkiye Müşteri Deneyimi Ödülleri’nde ‘En İyi Dijital Dönüşüm’, ‘En İyi Teknoloji Kullanımı’ ve ‘İş Değişim ve Dönüşüm’ kategorilerinde altın, ‘CX’te En İyi İnovasyon’ kategorisinde gümüş ödüle layık görüldük. Benzersiz müşteri deneyimi girişimleri sağlayan kurumların ödüllendirildiği 2023′. . Ayrıca en yüksek puana sahip olanların yer aldığı ‘Genel Kazanan’ kategorisinde de altın ödülün sahibi olduk.

 

“Ülkemizde bizi gururlandıran ödüllerin yanı sıra küresel ölçekte de çok değerli olan ‘Büyük Ölçekli Başarı’ ödülüne layık görüldük.”

Teknosa olarak, sadece ülkemizde değil dünya çapındaki büyük işletmelere pazaryeri altyapısı sağlayan Mirakl’ın Londra’da düzenlediği Platform Pioneer Summit Dünya Tipi Konferansı’nda pazaryeri iş modelimiz ile ‘Ölçekte Başarı’ ödülünü kazandık.

 

  ‘En Büyük Hediye: Türkiye Cumhuriyeti’

Cumhuriyetimizin 100. yılı kapsamında Eylül ayında çok özel bir projeyi hayata geçirdiğimizi söylemekten de ekibim ve şirketimiz adına gurur duyuyorum: ‘En Büyük Hediye: Türkiye Cumhuriyeti.’ Bu projeyle Atatürk’ün sesini yapay zeka teknolojisiyle gerçeğe en yakın şekilde üreterek; Atatürk’ümüzün kendi sesinden duyulmamış sözlerini seçip halkımıza sunduk. “Çevreye, topluma ve insanlığa olumlu etki yaratmak amacıyla Cumhuriyet değerleri ışığında üretmeye ve tüm paydaşlarımıza, segmentimize ve ülkemize daha fazla değer yaratmaya kararlıyız ve bunu sürdüreceğiz.” bu yolda devam edin.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberevren.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu